زیر گنبد کبود

زیر گنبد کبود

یکی بود، یکی نبود. زیر گنبد کبود غیر از خدا هیچ کس نبود. یه مامانی بود که دو تا پسر داشت. یوسف و یحیا ...

پیوندهای روزانه

یا ایها العزیز!

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۵۱ ب.ظ

 

این چند روز به این فکر می‌کنم که روزه گرفتن در ماه رمضان سخت‌تر است یا روزه نگرفتن؟

می‌دانم که هوا گرم است و روز بسیار طولانی است و هردوی این‌ها فقط نوشتنش کنار هم راحت است.

اما، اما نمی‌دانم به واقع آن‌که همه سال منتظر این ماه بوده و دلش می‌خواسته روزه بگیرد و حالا نمی‌تواند و اتفاقاً باید در همه ساعت‌های روز آب بخورد زیاد، و غذا بخورد چند وعده کار سخت‌تر را می‌کند یا ساده‌تر؟

از امروز که همه پیشواز رفتند و من نرفتم تصویر مادر مقابل ذهنم بود، وقتی در خانه حتی ما فسقلی‌ها می‌توانستیم روزه بگیریم و او نمی‌توانست. و می‌دانستم که یواشکی همه این ماه را اشک می‌ریزد.

حالا از بس مقاله خوانده‌ام در مورد روزه در دوران بارداری یک پا متخصص شده‌ام.

اما نتایج همه تحقیقات ضد و نقیض بود. یکی می‌گفت برای جنین ضرر ندارد، یکی می‌گفت دارد.

برای همین گذاشتم به توصیه دکترم.

قصه این‌بار فرق می‌کند. صحبت کلیه و معده و سردرد و ... خودم نیست، پای یک انسان در میان است.

انسان بی‌پناهی که همه چیزش بعد خدا به من وصل است.

حالا که مجبورم این ماه رمضان را روزه نگیرم دو چیز را خوب می‌دانم، هیچ خوردنی تا پیش از افطار طعم ندارد. و بعد افطار حسرت دست بردن و خرما برداشتن به هوای باز کردن روزه بدجوری همه چیز را بی‌طعم می‌کند.

خدایا! با علم به گناهانم هر سال دلم به روزه مهمانی‌ات خوش بود.

امسال مهمانی دارم که او ‌را هم تو دعوت کرده‌ای. مرا همین‌طوری در مهمانی‌ات و در کنار روزه دارانت بپذیر. این‌قدر ناقص و این‌قدر شکسته ...

 

 

 

 

 

 

 

 

۹۲/۰۴/۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
فاطمه جناب اصفهانی

نظرات  (۸)

الحمدلله که تو این ماه عزیز خودت میزبانیکمهمان خیلی خیلی عزیزی .
روزه نگرفتن سخت تره...من یکسال تجربه کردم وتمام افطارهابابغض کنار سفره نشستم.
خوبِ من ، این سفره مهمانی برای همه جا دارد که بنشینند و لذت ببرند حتی اونا که نمی تونند روزه بگیرند . آخه بقیه روزه ها را که میتونند انجام بدن روزه چشم ، روزه گوش ، روزه قلب و ... برای همه ما ها ویژه دعا کن . خدا امسال از شما بیشتر قبول میکنه
۱۹ تیر ۹۲ ، ۲۳:۰۹ فروغ(آیدین)
قبول باشه طاعاتت
در کوى ما شکسته دلى مى خرند و بس امسال بیشتر دعا کن و مواظبش باش
سلامخیلی قشنگ نوشتی . منم دقیقا همینجور بودم ماه رمضونی که به خاطر فرزندم روزه نگرفتم . ظهر با اکراه ناهار می خوردم. موقع افطار که برای همسرم آبجوش می ریختم و خرما توی بشقاب می ذاشتم اشک توی چشمهام بود ... غصه ام بود که چرا روزه نگرفته ام ... ولی می دونستم روزه نگرفتن اینجوری هم رضایت خدا رو داره ... التماس دعا مامان
الهی آمین...
به گمونم این هم یک جور جهاده...از نوع خاموشش. قبول باشه و ما رو هم دعا کن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی