زیر گنبد کبود

زیر گنبد کبود

یکی بود، یکی نبود. زیر گنبد کبود غیر از خدا هیچ کس نبود. یه مامانی بود که دو تا پسر داشت. یوسف و یحیا ...

پیوندهای روزانه

شغل تمام وقت مادری

شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۴۳ ق.ظ

 

کمتر از 60 روز دیگر بیشتر فرصت ندارم که مادر نباشم.

انشاالله بعد از آن همیشه باید مادر باشم. و مادری تا مدت‌ها می‌شود شغل تمام وقت من.

شغلی که خودم انتخابش کرده‌ام و آن مهربان بزرگ اجازه‌اش را داده. شغلی که ساعت
مشخصی ندارد. نه حقوق دارد و نه مرخصی. شغلی که هیچ روزی تعطیلی ندارد و اصلاً روزهای تعطیل پرکارتر هم می‌شود.

مادری راهی است که وقتی تصمیم گرفتی بروی باید تا آخرش بروی. و آخرش یعنی آخر خودت.

یک‌نفری می‌آید که از خودم برایم مهم‌تر می‌شود. یک‌نفری که ریتم زندگیمان با آواز آرام نفس‌هایش تنظیم می‌شود. و تقدویم‌مان پر می‌شود از اتفاق‌هایی که برای او رخ می‌دهد. یکن‌فری که نمی‌دانم او به ما بیشتر احتیاج دارد یا ما به او.

یک‌نفری که خدا خواسته.

حالا کمتر از 60 روز بیشتر فرصت نداریم برای دوتایی زندگی کردن، دوتایی غذا خوردن، فیلم دیدن، بیرون رفتن، مهمانی دادن، سفر رفتن، جشن گرفتن و خلاصه همه چیز.

این روزها هرچه به پایان این انتظار نزدیک‌تر می‌شویم فکر می‌کنم ما دوتایی هم روزهای خیلی خوبی داشتیم. هنوز زندگی یکنواخت نشده بود که تیک تاک ساعتش شنیده شود.

هنوز دیوانه بازی داشتیم برای هم. و اینکه از خدا خواستیم تا عنایتش را شامل حال ما هم بکند برای تکراری شدن نبود.

 اما هنوز نمی‌دانم که هنوز ظرفیت مادری دارم یا نه.

گاهی می‌ترسم کم بیاورم. گاهی از دردهایش می‌ترسم. و از سلامت فرزندم بیشتر
از همه.

بعد همسرم یادم می‌آورد که این‌همه آدم روی این کره خاکی زندگی می‌کنند که روزی مادری آنها را زاده و بعد در پناه خدا بزرگ شده‌اند. این‌طوری است که فکر می‌کنم تنها نیستم. و من هم یکنفرم از جمعیت چندین میلیون نفر مادران کره زمین.
و بعد از گذشت این‌همه قرن کار مهمی هم دارم انجام نمی‌دهم.

آیا من هم روزی اینجا خواهم نوشت که حوصله‌ام از مادری سر رفته و حسرت یک ساعت مطالعه بی‌دغدغه، یک خرید یا پیاده‌روی بی استرس، یک ساعت خواب آرام و ... مانده بر دلم؟

دلم می‌خواهد اینطور نباشد و همان‌طور که تا اینجای زندگی از همه چیز لذت برده‌ام از باقی‌اش هم لذت ببرم.

و هرچه فکر می کنم جز چند کار اداری کار خاصی که بخواهم حتماً قبل از تولد او انجام دهم به ذهنم نمی‌رسد.

 

۹۲/۰۵/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
فاطمه جناب اصفهانی

نظرات  (۱۰)

مادری به کامت
هزار مرتبه آفرین که با چشم باز مادر شدی...یک مرحله دیگه رو پشت سر می ذاریم دوران خوش دو نفره کاملا تمام میشه..خیلی وقتها دلم واسه اون لحظات تنگ میشه...همه چیزهای دو نفره و اینکه اختیارمون دست خودمون بودد..و این سومی یک دنیای جدید رو جلوی چشممون باز میکنه..شیرین وسخت و کاملا متفاوت با دنیاهای قبلی مبارک دلت باشه نی نی
تواضع و فروتنی آقای پدر ستودنیست. یعنی اگر به اون لیست یکی دو مورد دیگر اضافه شود، با همین تواضع می پذیرید؟! چیزهایی شبیه  قرار گرفتن شصت دست چپ روی دست راست! :) اگر لیست رو تکمیل کنم تکذیب می کنید آقا، تکذیب می کنید...
۲۸ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۵۸ Mohammad Ramezani Pour
با سلام به سایت ما نیز سری بزنید شاید مطالبی که میخواهید بدست آورید. جهت آمار بازدید و کسب رتبه با سایت پاتوق شهر تبادل لینک کنید.(وقت چندانی نمی گیرد.) آدرس سایت = http://www.patoghshahr.ir آدرس تبادل لینک = http://www.link.patoghshahr.ir موفق باشید!
انشاالله این 56 روز هم بخیر میگذره و وارد دنیای متفاوت وخاص مادر بودن میشی واینجا برامون از زیباییهاش میگی.
در کمال تواضع و فروتنی بنده نیز به نوبه خود نقطه نظرات فوق الذکر سرکار خانم آصفه را کاملاً تأیید میکنم. :)
در مورد ظرفیت مادری نگران نباش دوستم یک روز(به همین زودیها) به خودت می آیی و می بینی شدی یک مادر تمام عیار و کلی کارهای مادرانه رو به خوبی انجام میدی بدون اینکه فکرش رو هم کرده باشی مادری کردن فطری ترین کار ما مادرهاست مادری بکام
آخیش ش ش ش نوش جونتون قدر لحظه های دو نفر ه بدونید هر چند سه نفرش خیلی دلچسب تره
مادری راهی است که وقتی تصمیم گرفتی بروی باید تا آخرش بروی. و آخرش یعنی آخر خودت. آفرین دارد این احساس با شکوهی که دارید! و چقدر خوب است که می نویسید... تا مباد  روزی چال شود صدای پر شورتان ...
چه پدر و مادری بشین شما دوتا... پر انرژی شاد امیدوار مهربون عاقل و عاشق هزار ماشاالله.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی