زیر گنبد کبود

زیر گنبد کبود

یکی بود، یکی نبود. زیر گنبد کبود غیر از خدا هیچ کس نبود. یه مامانی بود که دو تا پسر داشت. یوسف و یحیا ...

پیوندهای روزانه

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

پیشنهاد کتاب کودک و نوجوان به انتخاب یوسف و مامان


سلام!

لیست کتاب‌های کودک و نوجوانی که در صفحه‌های بالا دیدید، بعضی از کتاب‌هایی است که من و یوسف از ابتدا با هم خوانده‌ایم و برخی را بارها خوانده‌ایم و دوست داشتیم و به نظر ما ارزش یک‌بار خواندن را دارد. آن‌ها که ستاره دارند کتاب‌هایی هستند که بیشتر دوست داشتیم.

 و در مورد کتاب نوجوان خودم خوانده‌ام و دوست داشتم و بارها هدیه داده‌ام.

درباره این لیست که اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ نوشته شد، گفتن چند نکته ضروری است:

·         از بعضی کتاب‌ها چند ترجمه در بازار هست. من ترجمه‌ای را معرفی کردم که خودمان خوانده بودیم. و شاید ترجمه بهتری از آن هم باشد.

·         سعی کردم کتاب‌ها را بر اساس گروه سنی منظم کنم. اما برخی از کودکان پرخوان هستند و می‌توان از گروه‌های سنی بالاتر هم برای آن‌ها انتخاب کرد.

·         احتمالا چاپ برخی از کتاب‌ها تمام شده است. می‌توانید این کتاب‌ها را از کتاب‌خانه‌های خوب کودک و نوجوان امانت بگیرید و بخوانید.

·         سعی کردم به موضوع اصلی هر کتاب اشاره کنم تا والدین و یا مربی‌ها راحت‌تر انتخاب کنند.

·         بعضی از کتاب‌ها توضیح با احتیاط بخوانید دارند، که مسایلی همچون مرگ و یا ترس از تاریکی مربوط می‌شدند. در صورتی‌که کودک شما با این مسایل درگیر نیست این کتاب را برایش نخوانید، چون این مساله برای او به وجود می‌آید.

·         اگر می‌خواهید کتاب‌های این لیست را برای فرزند خود تهیه کنید، حتما قبل از آن کتاب را تورق کنید تا بدانید با نیاز و سلیقه شما همسو هست یا خیر.

·         با توجه به قیمت کتاب و عمر کوتاه خواندن یک کتاب کودک، پیشنهاد می‌کنم در کتاب‌خانه کودک و نوجوان غنی شهر خود عضو شوید و این کتاب‌ها را از کتاب‌خانه امانت بگیرید. و یا از کتابدار بخواهید تا آن‌ها را تهیه کند.

·         این‌ کتاب‌ها با توجه به سلیقه من و فرزندم تنظیم شده است و برای هر خانواده تجویز نمی‌شود. فقط پیشنهاد می‌شود. شما هم لیست بهترین‌ کتاب‌هایی که با هم می‌خوانید را آماده کنید و در اختیار دیگران قرار دهید تا کتاب‌های خوب دیده و خوانده شوند.

از اعتماد شما سپاسگزارم.

به امید شادی و موفقیت همه کودکان سرزمینم


لینک دانلود لیست کتاب‌های پیشنهادی

 



فاطمه جناب اصفهانی
۰۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۷:۴۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر