زیر گنبد کبود

زیر گنبد کبود

یکی بود، یکی نبود. زیر گنبد کبود غیر از خدا هیچ کس نبود. یه مامانی بود که دو تا پسر داشت. یوسف و یحیا ...

پیوندهای روزانه

ته چین مرغ

پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۶ ق.ظ


امروز چی درست کنم؟!

سوال مقدس مامانانه که بالاخره یکی از روزهای هفته پرسیده خواهد شد.

من برای یوسف یک سال و دو ماههام که 8 تا دندان بیشتر ندارد یک وعده غذایی را میکس میکنم و البته مقداری از آنرا درون بشقاب میگذارم تا خودش بخورد و لذت ببرد. برای همین از انواع سبزیها و ترهبار تازه و گوشت سفید یا قرمز و حبوبات استفاده میکنم. و سعی میکنم این ترکیب هر روز با روز قبل فرق داشته باشد.

اما گاهی احساس میکنم که دیگر طعم غذاها را دوست ندارد. پس باید غذای تازه با طعم تازهای را درست میکنم که معمولاً استقبال میکند.

تهچین مرغ هم غذای پر کالری است و هم میتوان آن را به شکلهای دوست داشتنی درست کرد.

میتوان آن را در قالبهای مافین یا انواع قالبهای کیکپزی ریخت و در فر قرار یا مایکروفر قرار داد و یا در قابلمه و روی گاز پخت و بعد این خورشید زعفرانی را با سس یا ماست تزیین کرد.

یوسف هنوز در شناسایی شکلها آنقدر مهارت پیدا نکرده پس من از قابلمه تفلون کوچکش استفاده کردم و اجازه دادم مقداری از غذایش را با دست بخورد و بافت نرم برنج و مخلفات را درک کند.

برای تهچین مرغ هم که رسپیهای مختلفی هست و همه بلدیم.

و این یادداشت فقط یک ایده بود برای پاسخ دادن به همان سوال مقدس که چی درست کنم!

 

·        میتوان برنج را آبکش نکرد و مخلوط تخم مرغ و ماست و زعفران دمکرده و روغن را در مراحل پایانی پخت برنج به آن اضافه کرد و خوب هم زد و دمکنی گذاشت. اینطوری از هدر رفتن ویتامینهای برنج جلوگیری میشود.

 

·        اینکه این آقای خروس کنار بشقاب غذا چهکار میکنند به این دلیل است که پسر ما چند وقت است بازیگوش شده و گاهی حضور یکی از حیوانات باغ وحش و غذا خوردنشان مشوق خوبی برای غذا خوردن پسر است. اگر بچه شما هم خوب غذا نمیخورد و همین حدود سن دارد این راه را امتحان کنید.

۹۳/۰۹/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
فاطمه جناب اصفهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی